a

a

niedziela, 9 lutego 2020

Wiosenny spacer w środku zimy

Pizga dzisiaj jak w kieleckim, doniczki fruwają, gałęzie drzew zamiatają ziemię, zapomniana konewka wylądowała za płotem, a koty zakitrały się w szafie. Za to wczoraj była przepiękna pogoda. Pomimo kataru wybrałam się na mały spacerek, bo po prostu grzechem byłoby nie wyjść z domu choć na kilka chwil.



Nie ma jeszcze liści ani pączków- no w końcu jest środek zimy, ale wiosnę czuje się w powietrzu.

Za to w ogrodzie dzieje się już wiosenna magia.
To, że jarmuż i pory mają się świetnie to normalka, ale równie dobrze radzi sobie seler, zieloniutki niczym w środku lata.





Czosnek kiełkuje już na poważnie.



Równie na poważnie kwitną prymulki i hiacynty.




Hiacynty właściwie kwitną już od początku stycznia!
Jednak kwitnąca pelargonia na kuchennym parapecie to już jakiś ewenement!



Tymianek i rozmaryn za nic mają sobie zimę i polecają się do obiadu.



Kaszo oczywiście też się poleca. Na śniadanie i kolację również ;)

Żonkile i tulipany prą do góry.




Wsadzone jesienią cebulki czekają już tylko na odrobinę słońca.





A ja czekam na metamorfozę przydomowej rabatki. 




Licznymi kluczami wracają żurawie. Co tylko może budzi się i szuka własnego miejsca do życia. Nawet jeśli miejsce to będzie trochę nietypowe... ;)




Bierzmy przykład z Matki Natury. Hej ludziska! Pobudka!

Ps. Właśnie...śmieci mus wystawić...
Ps2. Następny dzień- znów nie zabrali! Ja się powieszę...

5 komentarzy:

  1. Ty, ale te hiacynte i tulipanowie na drugim zdjeciu od konca to chyba nie z teraz??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe ;)
      Mieszkam w najcieplejszym miejscu Polski, w zachodniopomorskim, ale nawet tu nie ma jeszcze wiosny ;). Aktualna fotka to ta poprzednia- z wychodzącymi cebulami. Ta kwitnąca jest z zeszłej wiosny i mam nadzieję, iż będzie tak wyglądać już w kwietniu ;)

      Usuń
  2. Ty piszesz o środku zimy a mnie się luty kojarzy z jej końcem :).
    Rzadko piszę chociaż często zaglądam ale teraz muszę zareagować - nie wieszaj się! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, gdzie ja taką gałąź znajdę... ;)))
      Ja również z przyjemnością Cię podczytuję ;)
      Pozdrowionka!

      Usuń